Waar kunnen we je mee helpen?
Waarom moet je een administratie opzetten?
Administratie betekent letterlijk dat je de gegevens van jouw bedrijf op papier of elektronisch vastlegt. Enerzijds is het opzetten van een overzichtelijke boekhouding wettelijk verplicht. Anderzijds behoud je hiermee continu inzicht in de cijfers van je onderneming.
Voor je cijfers
Via AG Finance wordt je gehele administratie digitaal bijgehouden. Alle facturen en bonnetjes worden elektronisch opgeslagen. Jij stuurt alle facturen en bonnetjes digitaal aan. Wij verwerken deze direct in de boekhouding, waardoor je 24/7 inzicht hebt in jouw cijfers. Zo kan je altijd nachecken hoe je onderneming ervoor staat, welke facturen er nog openstaan en kan je sturing geven aan je onderneming.
Voor je verplichtingen
De boekhouding wordt via AG Finance online bijgehouden. Hiermee voldoe je aan de eisen van de Belastingdienst. Een kopie van al je facturen en bonnetjes worden in de cloud opgeslagen, zo raak je nooit meer een factuur of bonnetje kwijt. Uiteindelijk vormt je administratie de basis voor al je fiscale aangiften, zoals de Omzetbelasting en Inkomstenbelasting.
Welke gegevens horen bij je administratie?
Hieronder tref je een overzicht aan van de gegevens die bij jouw boekhouding behoren:
- Inkoopfacturen
- Verkoopfacturen
- Bankafschriften
- Kasboek
- Grootboekrekeningen
- Contracten (denk aan bijvoorbeeld leasecontracten)
- Agenda’s
- Urenregistratie
- Correspondentie en overige bestanden
Als ondernemer moet je minimaal 7 jaar de administratie en boekhouding van je onderneming bewaren. Dit is wettelijk bewaarplicht